Biram Zdravlje logo

5 saveta koji će vam pomoći kada vas muči kašalj

shadow illustration

Česte promene temperature i hladni zimski dani neretko izazivaju kašalj, fenomen koji se javlja kod odraslih i dece. Međutim, postoji nekoliko stvari koje možete uraditi kako biste sebi pomogli tokom lečenja od prehlade.

1. Pijte puno tečnosti

Već smo pisali o vrstama kašlja gde smo naveli osnovnu podelu na suvi i produktivni kašalj. Tečnost je preporučljivo konzumirati kod svih vrsta kašlja, a njeno delovanje na organizam je još efikasnije ako je topla. Topla tečnost će smiriti suvi kašalj i podstaknuti iskašljavanje nakupljenog sekreta u disajnim putevima. Jedan od čajeva koji se konzumira za suvi i produktivni kašalj je čaj od bokvice koji sprečava razvoj infekcija, omogućava iskašljavanje, širi bronhije, smanjuje nadražajni kašalj, a na grlo i dušnik deluje protivupalno. Čaj ili sirup na bazi lekovitog bršljana ne samo da olakšava iskašljavanje već smiruje napade suvog kašlja, a smanjivanjem potrebe za kašljanjem opuštaju se mišići bronhija, olakšava se disanje i smanjuje grčeviti kašalj. Priroda nam nudi pregršt lekovitih biljaka koje se koriste za iskašljavanje poput timijana, majčine dušice, nane, komorača, anisa, jagorčevine, sladića i drugih.

shadow illustration

2. Redovno provetravajte prostorije

Poznato je da svež vazduh pozitivno utiče na naše zdravlje. Pogrešna je navika da za vreme trajanja prehlade nikako ne treba otvarati prozore. U previše zagrejanim prostorijama suvi vazduh isušuje sluznicu disajnih puteva i upravo zato je preporučljivo otvarati prozore kako bi se promeni o vazduh u prostoriji.
U zimskim danima, otvarajte širom prozore tokom 3 do 4 minuta, jer ćete jedino tako promeniti vazduh u prostoriji bez rashladjivanja zidova oko prozora. Ako prozore držite samo poluotvorene (na “kip”) provetravanje neće biti uspešno.

3. Vlažite prostorije

Održavanje vazduha vlažnim u prostoriji, jedna je od uspešnijih metoda lečenja kašlja. Isušeni vazduh može oslabiti sluznicu i isušiti je, što smanjuje njenu otpornost i otvara put za razne virusne infekcije. Moguće je vlažiti vazduh u zagrejanim prostorijama pomoću raznih ovlaživača, posudama sa vodom na radijatoru ili vlažnim peškirima smeštenim pored grejnog tela.

4. Spavajte na podignutom uzglavlju

Osim što suvi vazduh može pogoršati kašalj, sigurno ste i na sebi primetili kako se sve vrste kašlja češće javljaju noću, kada se zbog ležećeg položaja protok krvi u disajnim organima menja. Noćni kašalj posebno je izražen kod produktivnog kašlja kada sekret dospeva u donje disajne puteve. Upravo zbog slivanja sekreta preporučljivo je spavati na lagano povišenom uzglavlju.

 

5. Ojačajte imunitet

Ponekad vam se čini kako je kašalj zaista uporan i ne želi otići? Za vreme lečenja kašljaneophodno je pružiti organizmu sve one potrebne hranjive materije koje će podržati vaš imuni sistem, kao što su vitamini A, C, D i E, minerali selen i cink, kao i Omega 3 masne kiseline.

Svakako izbegavajte kafu i alkohol koji imaju svojstva diuretika zbog kojih gubite više tečnosti nego što je unosite u organizam.

Primenite ovih 5 jednostavnih saveta koji će vam ubrzati ozdravljenje i ojačati organizam kako bi se smanjio rizik od budućih oboljevanja.